Alexandre Desplat hovoří o soundtracku k novému filmu Pinocchio
Alexandre Desplat (foto: Brigitte Lacombe)
Příběh dřevěné loutky s dlouhým nosem, která se chce stát živým chlapcem, slyšel snad úplně každý. Pohádka „Pinocchio” se pohybuje na hranici radosti a smutku a přesně takový je i hudební doprovod k nejnovějšímu snímku režiséra Guillerma del Tora.
„Soundtrack bych nazval šťastnou melancholií nebo radostnou melancholií,” říká jeho autor Alexandre Desplat, když vypráví o své inspiraci. „Proto miluji Mozarta. Protože Mozart má tuto dvojrozměrnou či vícerozměrnou kvalitu. Nikdy není ani veselý, ani smutný. Je prostě obojí.”
Desplatova svěží hudba vyostřuje škálu scén a emocí na plátně. Skladatel se mohl snadno uchýlit k plnému symfonickému orchestru, místo toho se ale rozhodl pro jemnější zvuk a omezil se na dechové a bicí nástroje, klavír, harfu, mandolínu a kytaru.
Sladce melancholická skladba „Ciao Papa” ve scéně, kdy se Pinocchio loučí s domovem a se svým otcem, už snímku vynesla nominaci na Zlatý glóbus za nejlepší původní píseň a nejlepší animovaný film.
Text - zdroj: musicserver.cz/Kateřina Spacek